Часть 1. ЧТЕНИЕ (Лудмаш)
Прочитайте текст, переведите на русский язык, ответьте на вопросы. Выполните задания А–Г.
Паша
Йомак
…Илен тӱняште Паша, кызытат ила. Икана Паша урем дене эртен. Онча, йоча ошкылеш. Кидыштыже портфель. Пале, школ гыч толеш.
– Салам лийже, рвезе!
– Салам!
– Лӱмет кузе?
– Чепуш.
– А мыйын – Паша. Йолташ лийына?
– А мо, лийына.
– Мый тыланет эре полшаш тӱҥалам.
Тиде кече гыч Чепуш ден Паша йолташ лийыч. Паша рвезылан эре полшен шога. Сандене Чепуш школышто сайын тунемеш, мӧҥгыштыжат аважлан полша.
Словарь (мутер):
тӱня – мир
урем – улица
йолташ – друг
сандене – поэтому
Ответьте на вопросы:
1. Паша уремыште кӧм вашлиеш?
2. Рвезын лӱмжӧ кузе?
3. Чепуш куш миен?
4. Молан Чепуш школышто сайын тунемеш, аважлан полша?
А. Прочитайте пословицы. Переведите на марийский язык. Выберите пословицы к сказке:
1. Без хорошего труда нет плода.
2. Кто любит трудиться, тому есть чем похвалиться.
3. Книги читать – скуки не знать.
4. Без труда в саду нет плода.
5. Нет милее дружка, чем родная матушка.
6. Землю солнце красит, а человека – труд.
Б. Найдите смысловые ошибки в предложениях. Прочитайте предложения в правильном варианте. Пройдите по ссылке и выполните упражнение.
В. Пройдите по ссылке и выполните упражнение «Соотнесите марийские пословицы с русскими».
Г. Пройдите по ссылке и раскрасьте рисунок «Чепуш бежит в школу», герой марийской сказки «Паша». Перескажите сказку.