Пропустить до основного содержимого

Языковой обучающий портал "Марий йылмым тунемына"

Домашняя
  
Языковой обучающий портал "Марий йылмым тунемына" > Учебный модуль "Марий калык - кугезе калык" > Часть 3  

Часть 3

Списки
Учителю
Программные материалы
Методические рекомендации
Контрольные и проверочные работы
Фотоматериалы
Пользователю
Инструкция
Луговой марийский язык
Учебный модуль, посвященный «100-летию издания первой марийской газеты»
Учебный модуль "Мемнан ешыште пайрем"
Учебный модуль «Марий талешке кече»
Учебный модуль, посвящённый Дню знаний
Учебный модуль "Тыныслык урок"
Учебный модуль, посвященный «95-летию РМЭ»
Учебный модуль «Тунялан палыме семмастар»
Учебный модуль "У ий пайрем"
Учебный модуль "Шернур кундем"
Учебный модуль «Шернур кундемын лӱмлӧ енже-влак»
Ким Васин – энциклопедий шинчымашан айдеме
Учебный модуль "Морко кундем"
Учебный модуль «8 Март - Удырамаш пайрем»
Учебный модуль «Уярня»
Учебный модуль «Марий калык - кугезе калык»
Учебный модуль «Марий туня»
Учебный модуль «Медведево кундем»
Учебный модуль «Ключников-Палантай Иван Степанович-икымше марий композитор»
Учебный модуль «Марий калык Кугу сарыште»
Учебный модуль «Школ-интернат - марий интеллигенцийын апшатгудыжо»
Учебный модуль «Кенгеж каныш шуэш»
Учебный модуль «Йочан пиалже-тыныслык»
Учебный модуль «Марий туныктыш институтлан – 85 ий»
Учебный модуль «Валентин Христофорович Колумб – поэт-новатор»
Учебный модуль «Илыш-корно парт кокла гыч тў‰алеш»
Учебный модуль «Аван кече»
Учебный модуль «Марий тиште кече»
Учебный модуль «Марий калык талешке-влак»
Учебный модуль «По памятным местам Якова Павловича Майорова-Шкетана»
Тест по марийскому языку (7 класс)
Николаев Сергей Николаевич
Театр - илыш воштончыш
Ойлончым член шот дене лончылымаш (паша тетрадь)
Викторин. Ший пуян Ший Пампалче йомак почеш (Своя игра модыш семын)
Учебный модуль «Сад-пакчаште»
Учебный модуль «Шочмо кечет дене, шергакан Марий Элем!»
Учебный модуль «Теле» 5 класс
Учебный модуль «Кугу сар тулышто»
Учебный модуль «Самырык талешке-влак»
Учебный модуль «Спорт дене келшена - таза лийына!»
Учебный модуль «Шочмо-кушмо ялем»
Учебный модуль «Школ илыш»
Учебный модуль «Мыйын йолташем»
Учебный модуль «Шошо - сылне пагыт»
Учебный модуль «Измаил Варсанофьевич Ефимов – тале сӱретче»
Учебный модуль «У ий дене!»
Учебный модуль «Чодыраште»
Учебный модуль «День национального героя»
Учебный модуль «Мотор шыже, толметым шижам…»
Учебный модуль «Икымше гана чодыраште»
Учебный модуль «Пакчаште»
Учебный модуль «КАЙЫК-ВЛАК»
Горномарийский язык
Учебный модуль, посвященный творчеству П.Першута
Учебный модуль «А.В.Григорьев-первый марийский художник»
Учебный модуль «МАРЫ ЛИТЕРАТУРЫН КЛАССИКШӸ Н.В.ИГНАТЬЕВ»
Учебный модуль «В.Сузы - горномарийский писатель»
Учебный модуль «2017 шы и - экологи и»
Учебный модуль «Шабдар Осып «Цымыр ви доно»
Учебный модуль «Кырык сирем – шачмы вӓрем»
Учебный модуль «Мырызы шӱмӓн поэт Иван Иванович Светлов»
Справочные материалы
Ссылки на полезные ресурсы
Словари
Проекты
Положения конкурсов
Горномарийская экспедиция РАН

Часть 3.

АУДИРОВАНИЕ (Колыштын умылымаш)

 

Прослушайте видео новости на сайте «Марий Эл ТВ» по ссылке http://www.youtube.com/watch?v=4t_A1AsmRIM и выполните задания Б1-Б2

 

Б1.  Изложите содержание видеозаписи на русском языке, отвечайте на вопросы:

1.     Марий книга савыктыш могай у тунемме книгам луктын?

2.     Книган авторжо кö?

3.     Книгаште мо нерген ойлалтеш?

4.     Учебник могай ийготан тунемше-влаклан савыкталтын?

5.     ИКН урокышто «Марий калыкын историйже»  книга дене пайдаланеда мо?

 

Б2. Расположите предложения в логической последовательности, заполните в таблицу соответствующие буквы под цифрами:

А) У книгаште марий калыкын виянме корныжым историйыште шочмо калыкна нерген икымше гана ушештарыме гыч тÿналын, тачысе кече марте радамлыме.

Б) Марий книга савыктыш у тунемме книгам луктын.

В) Тунемме книгам кокла да кугурак ийготан тунемше-влаклан савыктеныт. Г) «Марий калыкын историйже» учебникым историк-влак Ананий Иванов ден  Ксенофонт Сануков ямдыленыт.

Д) Автор-влакын мутышт почеш кажне калыкын виян толмо корныжо оҥай да кӱлешан.

Е)Тушто шуко сӱрет, карт, схеме ден фотокартычке улыт.

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

Посмотрите видеосюжет  передачи «Пошкудем» на сайте «Марий Эл ТВ» по ссылке

http://www.youtube.com/watch?v=OTsos3oH10E&feature=em-upload_owner ,выполните задания:

 

Б3. Заполните пропуски в предложениях по содержанию текста:

1.    Студийын унаже Марий кугыжаныш университетын калыкле, тÿвыра да калык кокласе кыл шотышто институтын директоржо доцент  ____________ да Туныктыш министерствын вÿдышö специалистше историй наука кандидат __________________.

2.    X-XI курымышто марий калык______________ подданыйже лийын.

3.    Археолог-влак тиде жапысе могильникыште (шÿгарыште) _____________ муыныт.

4.    Марий-влак  Персийышке, Кавказышке, Средний Азийышке___________, ________________ ужаленыт.

5.    Марий ____________Германийыштат сайын паленыт.

6.    Марий-влак ____________ да _____________ лийыныт.

 

Кучылтшаш мут-влак: С. К. Свечников, Р. И. Чузаев, шиян ÿштым (серебряный пояс), Волжский Булгарий, ÿзгарым, эрыкан, поян, мÿйым, коваштым.

 

Запомните выражения:

Марий кугыжаныш университетын калыкле, тÿвыра да калык  кокласе  кыл шотышто институт  - Институт национальной культуры и межкультурной коммуникации Марийского государственного университета;

Туныктыш министерствын вÿдышö специалистше – ведущий специалист Министерства образования.

 

Б4. Согласны ли вы с утверждением, что древние марийцы были богатым и свободолюбивым народом? Обоснуйте свой ответ.