Пропустить до основного содержимого

Языковой обучающий портал "Марий йылмым тунемына"

Домашняя
  
Языковой обучающий портал "Марий йылмым тунемына" > Учебный модуль "Марий тÿня" > Часть 2  

Часть 2

Списки
Учителю
Программные материалы
Методические рекомендации
Контрольные и проверочные работы
Фотоматериалы
Пользователю
Инструкция
Луговой марийский язык
Учебный модуль, посвященный «100-летию издания первой марийской газеты»
Учебный модуль "Мемнан ешыште пайрем"
Учебный модуль «Марий талешке кече»
Учебный модуль, посвящённый Дню знаний
Учебный модуль "Тыныслык урок"
Учебный модуль, посвященный «95-летию РМЭ»
Учебный модуль «Тунялан палыме семмастар»
Учебный модуль "У ий пайрем"
Учебный модуль "Шернур кундем"
Учебный модуль «Шернур кундемын лӱмлӧ енже-влак»
Ким Васин – энциклопедий шинчымашан айдеме
Учебный модуль "Морко кундем"
Учебный модуль «8 Март - Удырамаш пайрем»
Учебный модуль «Уярня»
Учебный модуль «Марий калык - кугезе калык»
Учебный модуль «Марий туня»
Учебный модуль «Медведево кундем»
Учебный модуль «Ключников-Палантай Иван Степанович-икымше марий композитор»
Учебный модуль «Марий калык Кугу сарыште»
Учебный модуль «Школ-интернат - марий интеллигенцийын апшатгудыжо»
Учебный модуль «Кенгеж каныш шуэш»
Учебный модуль «Йочан пиалже-тыныслык»
Учебный модуль «Марий туныктыш институтлан – 85 ий»
Учебный модуль «Валентин Христофорович Колумб – поэт-новатор»
Учебный модуль «Илыш-корно парт кокла гыч тў‰алеш»
Учебный модуль «Аван кече»
Учебный модуль «Марий тиште кече»
Учебный модуль «Марий калык талешке-влак»
Учебный модуль «По памятным местам Якова Павловича Майорова-Шкетана»
Тест по марийскому языку (7 класс)
Николаев Сергей Николаевич
Театр - илыш воштончыш
Ойлончым член шот дене лончылымаш (паша тетрадь)
Викторин. Ший пуян Ший Пампалче йомак почеш (Своя игра модыш семын)
Учебный модуль «Сад-пакчаште»
Учебный модуль «Шочмо кечет дене, шергакан Марий Элем!»
Учебный модуль «Теле» 5 класс
Учебный модуль «Кугу сар тулышто»
Учебный модуль «Самырык талешке-влак»
Учебный модуль «Спорт дене келшена - таза лийына!»
Учебный модуль «Шочмо-кушмо ялем»
Учебный модуль «Школ илыш»
Учебный модуль «Мыйын йолташем»
Учебный модуль «Шошо - сылне пагыт»
Учебный модуль «Измаил Варсанофьевич Ефимов – тале сӱретче»
Учебный модуль «У ий дене!»
Учебный модуль «Чодыраште»
Учебный модуль «День национального героя»
Учебный модуль «Мотор шыже, толметым шижам…»
Учебный модуль «Икымше гана чодыраште»
Учебный модуль «Пакчаште»
Учебный модуль «КАЙЫК-ВЛАК»
Горномарийский язык
Учебный модуль, посвященный творчеству П.Першута
Учебный модуль «А.В.Григорьев-первый марийский художник»
Учебный модуль «МАРЫ ЛИТЕРАТУРЫН КЛАССИКШӸ Н.В.ИГНАТЬЕВ»
Учебный модуль «В.Сузы - горномарийский писатель»
Учебный модуль «2017 шы и - экологи и»
Учебный модуль «Шабдар Осып «Цымыр ви доно»
Учебный модуль «Кырык сирем – шачмы вӓрем»
Учебный модуль «Мырызы шӱмӓн поэт Иван Иванович Светлов»
Справочные материалы
Ссылки на полезные ресурсы
Словари
Проекты
Положения конкурсов
Горномарийская экспедиция РАН

Часть 2.

 

Говорение

 

В1.  Прочитайте текст по ссылке

http://mari-el.gov.ru/republic/mari/Pages/diaspora.aspx

Составьте диалог, расспросите друг друга, где проживают марийцы.

 

В2.  Просмотрите видеосюжет по ссылке http://www.youtube.com/watch?v=cvQ3ZNsJRTI

Составьте небольшой текст «Марий калык вургем фестиваль», используйте данные слова:

олыкмарий, курыкмарий, пошкырт марий, урал марий, тÿр, сорастараш, ош тÿс, ойыртемалтеш, кызытсе, ожнысо, шымакш, тувыр, ончылшовыч, ÿштö, шовыр.

 

В3.  Установите соответствие.

 

Личность

Сфера деятельности

1.Валериан Васильев

 

2. Павел Глезденев

 

3. Алексей Искандаров

 

4. Юрий Евдокимов

 

5.Яныш Ялкайн

 

6. Петр Апакаев

 

7. Александр Абдулов

А) композитор, кызыт тудын лÿмжым Марий кугыжаныш филармонийын муро капеллыже нумалеш.

Б) просветитель, «Война увер» икымше марий газетын редакторжо.

В) икымше марий наука доктор, «Марла  календарьын» редакторжо.

Г) композитор, Марий Эл Республик гимнын авторжо.

Д) марий писатель, «Оҥго» романын авторжо.

Е) «Марий Эл» газетын редакторжо.

Ж) профессор, педагогика наука доктор.

 

В4. Подумайте и ответьте, к какой этнографической группе относятся выше перечисленные известные марийские деятели.

 

В5. Ознакомьтесь с текстом песни «Ме марий улына», прослушайте её в исполнении Александра Речкина по ссылке

http://saving-music.ru/track/-15933815_299802498 ,  разучите песню

 

Эр лупс гае пеш яндар

Самырык кумыл улеш.

Нöргö лышташын виян

Шошымсо вÿдла шолеш.

Самырык пагыт мемнан,

Самырык ме улына.

Ме кугешнен ойлена

Ме марий улына.

 

Кидым вашла кормыжтен

Иктыш пырля ушнена.

Ок керт иктат шалатен

Самырык ме улына.

 

Курыкмарий, эрвелмарий, олыкмарий.

Мÿндырнö улына гынат, чонна иктак.

Ме марий улына.

 

Тÿня мучко шаланен,

Марий калык ила.

Огына керт ме монден,

Ме марий улына!