Пропустить до основного содержимого

Языковой обучающий портал "Марий йылмым тунемына"

Домашняя
  
Языковой обучающий портал "Марий йылмым тунемына" > Учебный модуль «Школ илыш» 7 класс > Часть 1  

Часть 1

Списки
Учителю
Программные материалы
Методические рекомендации
Контрольные и проверочные работы
Фотоматериалы
Пользователю
Инструкция
Луговой марийский язык
Учебный модуль, посвященный «100-летию издания первой марийской газеты»
Учебный модуль "Мемнан ешыште пайрем"
Учебный модуль «Марий талешке кече»
Учебный модуль, посвящённый Дню знаний
Учебный модуль "Тыныслык урок"
Учебный модуль, посвященный «95-летию РМЭ»
Учебный модуль «Тунялан палыме семмастар»
Учебный модуль "У ий пайрем"
Учебный модуль "Шернур кундем"
Учебный модуль «Шернур кундемын лӱмлӧ енже-влак»
Ким Васин – энциклопедий шинчымашан айдеме
Учебный модуль "Морко кундем"
Учебный модуль «8 Март - Удырамаш пайрем»
Учебный модуль «Уярня»
Учебный модуль «Марий калык - кугезе калык»
Учебный модуль «Марий туня»
Учебный модуль «Медведево кундем»
Учебный модуль «Ключников-Палантай Иван Степанович-икымше марий композитор»
Учебный модуль «Марий калык Кугу сарыште»
Учебный модуль «Школ-интернат - марий интеллигенцийын апшатгудыжо»
Учебный модуль «Кенгеж каныш шуэш»
Учебный модуль «Йочан пиалже-тыныслык»
Учебный модуль «Марий туныктыш институтлан – 85 ий»
Учебный модуль «Валентин Христофорович Колумб – поэт-новатор»
Учебный модуль «Илыш-корно парт кокла гыч тў‰алеш»
Учебный модуль «Аван кече»
Учебный модуль «Марий тиште кече»
Учебный модуль «Марий калык талешке-влак»
Учебный модуль «По памятным местам Якова Павловича Майорова-Шкетана»
Тест по марийскому языку (7 класс)
Николаев Сергей Николаевич
Театр - илыш воштончыш
Ойлончым член шот дене лончылымаш (паша тетрадь)
Викторин. Ший пуян Ший Пампалче йомак почеш (Своя игра модыш семын)
Учебный модуль «Сад-пакчаште»
Учебный модуль «Шочмо кечет дене, шергакан Марий Элем!»
Учебный модуль «Теле» 5 класс
Учебный модуль «Кугу сар тулышто»
Учебный модуль «Самырык талешке-влак»
Учебный модуль «Спорт дене келшена - таза лийына!»
Учебный модуль «Шочмо-кушмо ялем»
Учебный модуль «Школ илыш»
Учебный модуль «Мыйын йолташем»
Учебный модуль «Шошо - сылне пагыт»
Учебный модуль «Измаил Варсанофьевич Ефимов – тале сӱретче»
Учебный модуль «У ий дене!»
Учебный модуль «Чодыраште»
Учебный модуль «День национального героя»
Учебный модуль «Мотор шыже, толметым шижам…»
Учебный модуль «Икымше гана чодыраште»
Учебный модуль «Пакчаште»
Учебный модуль «КАЙЫК-ВЛАК»
Горномарийский язык
Учебный модуль, посвященный творчеству П.Першута
Учебный модуль «А.В.Григорьев-первый марийский художник»
Учебный модуль «МАРЫ ЛИТЕРАТУРЫН КЛАССИКШӸ Н.В.ИГНАТЬЕВ»
Учебный модуль «В.Сузы - горномарийский писатель»
Учебный модуль «2017 шы и - экологи и»
Учебный модуль «Шабдар Осып «Цымыр ви доно»
Учебный модуль «Кырык сирем – шачмы вӓрем»
Учебный модуль «Мырызы шӱмӓн поэт Иван Иванович Светлов»
Справочные материалы
Ссылки на полезные ресурсы
Словари
Проекты
Положения конкурсов
Горномарийская экспедиция РАН

Часть 1. АУДИРОВАНИЕ И ЧТЕНИЕ

(колыштын умылымаш да лудмаш)

 

А1. Прочитайте текст и выполните задания 1-2.

Школ – тиде кокымшо пӧрт. Вет тушто ме 11 ийым тунемына. Кажне йоча тудым шке семынже йӧрата.

Мый 2- шо номеран школышто 7- ше классыште тунемам. Мемнан школна Морко посёлкышто, Заозёрный уремыште верланен.Тудым тӱжем индеш шӱдӧ индешлымше ийыште чоҥеныт. Школын икымше вуйлатышыже Дмитриев Викентий Никифорович лийын. Кызыт школым Аблинова Эмма Эриковна вуйлата.

Школ ончылно мотор пеледыш клумбо, пушеҥге-влак кушкыт. Шеҥгелныже кугу стадион верланен.

Мемнан школна кум пачашан. Тушто тӱрлӧ тунемме кабинет-влак улыт. Тыгак кок спортзал, мотор актовый зал, книгагудо да кочмывер уло. Эше школышто изирак тоштер верланен. Тушто тошто арвер, вургем да моло ӱзгар-влак улыт.

Мый шке школем пеш йӧратем да тушко куанен тунемаш коштам.

1. Проверь себя по тексту.

1.     Школ могай уремыште верланен?

А) Садовый уремыште

Б ) Заозёрный уремыште

В) Дмитриев уремыште

 

2.     Школ ончылно мо уло?

А) стадион, кочмывер, тоштер

Б) книгагудо, стадион, пушеҥге

В) пеледыш, клумбо, пушенге-влак

 

3.     Школышто мо уло?

А) кочмывер, стадион, книгагудо

Б) спортзал, тоштер, актовый зал

В) актовый зал, спортзал, стадион

 

2.Найдите соответствующие предложения в тексте

Каждый ученик любит его по - своему.  Наша школа расположена в поселке Морки на улице Заозёрная. Школа наша трёхэтажная. Там находятся разные учебные кабинеты. Я очень люблю свою школу и с радостью хожу туда учиться.

 

 

 

Задания А2-5

Вы услышите текст. Установите соответствие в тесте (1-5). Каждому вопросу соответствует только одна буква. Запишите в таблицу буквы, соответствующие выбранным Вами ответам.

 

А3.Марий йылме урок арняште мыняр гана лиеш?

а) кок гана

б) ик гана

в) кум гана

А4.Марий йылме урокышто мом ышташ тунемыт?

а) кусараш, мутланаш, возаш

б) мутланаш, каласкалаш, кусараш

в) мутланаш, каласкалаш, мураш

А5.Молан марий йылмым тунемаш  кӱлеш?

а) вес йылмым сайын палашлан

б) чыла пален налашлан

в) уш-акылым пойдараш

 

Текст заданию А3-А5

Мый марий йылме урокым поснак йӧратем. Тудо арняште кок гана лиеш. Марий йылме урокышто сайын мутланаш, каласкалаш, кусараш, предложенийым чын чоҥаш тунемына. Шке йылметым от пале, от йӧрате гын, вес йылмым тунемаш неле лиеш. Шочмо йылме кеч-могай еҥланат шергакан, вет ме тудын дене изинек ойлена. Шке йылмым йӧратымаш - тиде шочмо йылмым, шочмо элым йӧратымаш дене иктак.

Мыйын шонымаште, кажне марий еҥ марий йылмым палышаш, садлан мый урокышто чылажымат пален налаш тыршем. Туныктышемат чыла шотыштат сай шинчымашым пуа.